Ett, tu...

... tre så var det klart.

  
                    ... ett...                                           ... tu...                                               ... tre.

Tänkt så enkelt det är... varmt vatten och en diskborste... skura lite på tallrikar, bestick och glas... flytta över grejerna i den andra hon... varmt rinnande vatten... skölj... torka av... tomt... färdigt... rent... så himla enkelt.

Och det hela tog några minuter... max 10... från start till mål.

Varför bloggar jag om detta?
Kanske för att påminna mig själv om dessa 10 minuter... eller ska jag hellre komma ihåg de fyra dagar det tog för mig att få tummarna ur och diska... påminna mig om att det tar faktiskt mer energi att skita i disken än att diska den... mycket mer energi... energi som jag kunde ha lagt på betydligt viktigare prylar än att förneka en löjlig disk.

Har jag verkligen tid att skita i att diska?
Nä... det hoppas jag verkligen inte... för jag vill ju gärna tro att jag har mycket annat som jag vill lägga min energi på... vad vet jag inte riktigt just nu... för jag är ju helt slut efter att kämpat emot min lust att diska i flera dagar... så nu kan jag inte göra annat än däcka framför TV:n...

... nöjd... såklart... med ett STORT leende på mina läppar...


...tack verkligheten!!! 

Kommentarer :

#1: Carina

Kan inte låta bli att tycka att grodan är helt underbar...ler...



Kramar tiil dej!

skriven
#2: peter

Ja visst är den väl fin L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :