Försov mig...

... idag.

Kändes jättekonstigt när jag vaknade... kollade på min telefon och upptäckte att jag försovit mig (hade glömt sätta på ljudet efter mötet igår)... ingen angenäm känsla... nu vaknade jag "bara" en timme senare än vanligt och kunde ganska snabbt lugna ner mig lite... sätta på kaffe... duscha och vakna som vanligt... jag hade tänkt att springa men det hann jag inte med idag...


...jag hade ju en yogatid att passa...

... och det var lite tajt om tid (nä... trots det körde jag inte som en biltjuv utan tog det hyfsat lugnt)... men jag fick ändå för mig att jag chansa och ta en genväg över järnvägspåret... tji fick jag... bommarna gick ner och där stod jag... summa sumarium så missade jag yogan också... kunde kanske sprungit dit och kastat mig in i sista sekunden... men... hallå... yoga är inget man ska stressa till... det är ju liksom en tvärtomgrej.

Så nu sitter jag på jobbet istället... på min yogatid... och kanske kan jag då komma ikapp denna dagen... ta det lugnt och andas lite... för jag gillar inte att försova mig... det känns lite grann som jag fortfarande har tidsbrist... att jag är försenad... fortfarande... men det finns en lösning på mitt lilla problem... jag kan ju stanna upp en liten stund... och meditera...

... så nu ska jag ta ett djupt andetag... känna hur mina lungor fylls av energi... känna hur det känns... focusera på mina andetag... och lyssna på mitt...


... mantra... tills det blir lungt igen...

Kommentera inlägget här :