Irriterad...

... sur och vresig känner jag mig.

Så jag struntade i fredagsmötet och åkte hem istället... det var tänkt att jag skulle gå ut och äta med några goda vänner men jag vill bespara dem min sura nunna... eller nja... det kanske inte syns så himla mycket på mig hur irriterad jag är... men jag känner det... tydligt... 

... som när jag drog iväg och handlade på vägen hem... eurostop... Willys... kö... massa människor... det kröp under skinnet på mig... jag blev sååååå jävla irriterad på alla som stod ivägen för mig... och det var lätt att stå ivägen för mig idag... det räckte att gå för snabbt bakom mig... jag höll på att flippa över...


... och det visade jag genom att le åt dem som stod ivägen...

... genom att låta någon gå före i kön... och genom att trots mitt pissiga humör vara trevlig mot min omgivning... väl medveten om att jag snart skulle sitta bakom ratten på väg hem till mitt hus i skogen... långt ifrån alla människor... och det är skönt att slippa aggera ut på min irritation och ilska.

Jag är inte arg utan anledning... nä... men det är ingen ilska som någon annan förtjänar att bli utsatt för... det skulle inte vara till godo för någon... inte ens mig själv... nä jag hade ju bara fått ångest av att ha låtit mitt dåliga humör gå ut över någon annan... och det behöver jag inte... det räcker med att jag är irriterad... och att jag tillåter mig att vara det... för det finns en anledning... jag är lite krasslig... och så är jag kille... haja...

... jag fixar inte när min kropp säger ifrån... och nu så är jag fett trött på att vara trött... känner mig lite lätt febrig och jag märker hur mina numera välväxta flimmerhår jobbar för högtryck i min hals... tydligen är jag under attack av någon form av elak substans som vill få mig att bli ordentligt sjuk... vad det är vet jag inte riktigt... mer än att det är någonting som mina flimmerhår vill stoppa...

... så nu är det skönt att få vara ensam hemma... äta varm soppa och jag ska även ta och stoppa i mig en alvedon... lägga mig framför TV:n och kolla på IDOL... det är okej att vara ensam och irriterad... ja nästan lite lyxigt...

... heja heja flimmerhåren...

Kommentarer :

#1: Dr Bekele

Fan vet om du inte håller på att streta emot H1N1 eller vardagligt tal..svinflunsan!

Väntar med spänning hur du ska må imorgon.

Kram Bekele



PS Fredagsmötet var grymt givande

skriven
#2: peter

Jag känner mig lite bättre nu på morgonen... rent fysiskt... håller fortfarande på att återhämtar mig från en fruktansvärd mardröm... men jag har små små planer på att springa en liten runda L...



... men det kanske är dumt för min hals rasslar fortfarande...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :