Läxor...

... kan jag lära mig på flera sätt.

Jag är inte killen som lär mig så bra genom att lära mig saker utantill... jag har nog aldrig pluggat innan ett prov... inte på ett traditionellt vis iallafall... att lära mig saker som inte intresserar mig... intresserar mig inte... jag vill se ett syfte... jag vill ha ett intresse för det jag lär mig... och är jag intresserad... då lär jag mig... och behöver inte lära mig saker utantill.

Imorgon åker vi upp till skolan igen... en lååååång resa har vi framför oss... och jag har faktiskt sparat lite av litteraturen som vi ska ha läst innan onsdag morgon... så jag har lite kvar att läsa i bilen... jag skulle ha kunnat läsa det nu men det vill jag inte... jag vill fördjupa mig i skoleriet på vägen upp... så att jag är riktigt laddad och på tårna när jag är där... så funkar jag... och har nog alltid gjort när det gäller skola och inlärning... jag sätter på eller stänger av... on... off... inget mittemellan... allt eller inget... och jag gillar att vara intensiv när jag ska lära mig nya saker... vad det än är... ibland åt helvete för mycket...

... kommer ihåg när jag skulle bygga vår hemsida till VågaVa... kunde i princip inte ett skit om hur man gör... och med inställningen som jag hade på den tiden så skred jag till verket... och mina motto var "kan själv"... "ensam är stark"... och "ingenting är omöjligt"... det sista mottot har jag fortfarande men de två första är tack och lov skrotade...

... herregud vad jag blev intensiv... min kollega leffe fick slita mig från datorn för att jag skulle få i mig något att äta... jag provade alla tänkbara effekter och vi kan fortfarande brista ut i skratt när vi tänker tillbaka på vissa sidor jag byggde på den tiden... ni skulle sett den första julupplagan av VågaVa:s hemsida... leffe låg på golvet och skrattade åt en sida som blinkade och lät som... ja jag vet inte vad *L*... tack och lov så publicerade jag aldrig den sidan... ingen... och jag menar verkligen ingen... hade trott på att vi var drogfria om de hade sett den sidan... ja herregud... snacka om intensiv...


... jag blir nästan rädd när jag tänker på det...

... som tur väl är så vet jag med säkerhet att jag är betydligt lugnare idag... och att jag ser fram emot att få lära mig ännu mer om mig själv dessa dagar vi ska tillbringa på Korpberget... för det är en flippad utbildning jag går... den handlar om mig... på många sätt... vissa som jag redan är medveten om och jag är helt säker på att det kommer att dyka upp några som jag lyckats förtränga också... så tacka fan att jag vill vara på tårna när jag är där... off kan jag vara hemma... men på skolan så gäller det för mig att slå på on-knappen... och mitt trix är att spara lite läxa tills vägen upp...

... och vet ni vad... jag är inte ett endaste skit orolig för om jag ska kunna fixa denna utbildningen... är jag bara intresserad så är inget omöjligt... inte någonting... den läxan har jag redan lärt mig...

Kommentarer :

#1: Stefan Myrén

-En släng av ADHD?

skriven
#2: peter

myror i brallan hette det när jag var ung L... jag är ju så gammal att bokstäverna inte var uppfunna då... kanske därför jag alltid har haft svårt med alfabetet?



(((kram)))

peter

skriven
#3: Stefan Myrén

Det är lika illa här.

Jackpot... med tanke på amfetamin och den ständiga rastlösheten, besattheten, impulserna.



Spottar i näven och säger: -Här har du kardan! Vi är många som har suttit i den båten.

skriven
#4: peter

Tar tacksamt emot din karda och känner gemenskap...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :