Livet...

... på livets villkor tilltalar mig.

Här sitter jag på mitt jobb och laddar över lite musik till min telefon... jag är verkligen en lyckligt lottad kille som kan göra det på min arbetstid... och det stannar ju inte där... nä nu sitter jag på arbetstid och bloggar om det också... naturligtvis till ljudet av soft skön musik *L*... ja livet på livets villkor kan variera... från svartaste svart till vitaste vitt...


... en helhet... som denna tydliga symbol... svart/vitt... manligt/kvinnligt... ja ni fattar...  

... när jag tittar tillbaka så kan jag se förändringen i mitt eget liv... det är inte längre så svart eller vitt... paradoxalt nog så beror inte detta på att jag är mindre känslosam på något sätt... eller (hemska tanke) mer avstängd... nä tvärtom så har jag aldrig någonsin varit så nära mina känslor som nu... skillnaden är att det inte hela tiden är mina känslor som bestämmer över mina handlingar... och det gör att jag blir lugnare... tryggare... och att det är fan så mycket enklare att leva livet på livets villkor... ett liv som idag har betydligt fler nyanser och även om det ibland kan innebära att det känns lite grått... så är det ett liv värt at leva...

... och det är väl vad det går ut på... livet på livets villkor...

Kommentera inlägget här :