Magiska...

... morgonstunder.

Det var frost lite här och där när jag sprang min morgonrunda i morse... och det är sååååå jävla friskt... det enda som kan störa upplevelsen är faktiskt mössan som satt på mitt huvud... för med den på huvudet så hör jag ju inte lika mycket... marginellt men ändå märkbart *L*...

... på vär till jobbet stannade jag till vid sjön... och tog några bilder på vattnet...



... och vilken bild var nu upp och vilken bild var nu ner?


... plupp...

Ja det är skönt att stanna till vid denna vackra sjö och njuta av utsikten i den friska morgonluften... dra några djupa andetag och känna magin... i den meditativa upplevelsen av att befinna sig här och nu... jag lyssnar på tystnaden... ser morgondimman lätta... luktar på doften av hösten... känner kylan mot mina kinder... och smakar på hösten...  ja magin innfinner sig när jag öppnar mina fem sinnen och släpper in upplevelsen...


... av att kasta en sten i en sjö... 

... ibland så kallar jag detta för... GUD...

Kommentarer :

#1: Yvonne

=)

sa ju det....

bara att lyssna- inåt

och se ut...

kramiz

skriven
#2: Bekele

Jag blev lite orolig när jag såg bilderna.. Tänkte att du börjat fotografera på din morgonrunda. Pust...men jag vet att du är seriösare än så. ;)

skriven
#3: peter

Var sak har sin tid... och förvisso är jag väääääldigt nära Gud när jag springer... men att fotografera samtidigt... nä där går gränsen L...



... skoj att slippa vara ensam om en Gudsgrej L... och då menar jag både Yvonne och Bekele... jag känner mig förstådd L...



(((kram)))

peter

skriven
#4: Judith - kaos och annat

Men så vackert!!!!

Jag vaknade i natt och tittade ut och ser det lilla jag ser av stan och ån som rinner genom stan och över hela ån var som en tjock dimma som låg strax ovanför men endast där. Genom hela stan. Såg skitläckert ut och jag tänkte ta kameran och fota men kände vara att det var lite för kallt för att slänga mig naken ut genom fönstret för att försöka ta en bra bild.



skriven
#5: peter

Ja det är ju nu när vattnet är varmare än luften som det blir denna otroligt vackra dimma att njuta av... och att få uppleva denna spegelblanka sjö är verkligen något extra...



(((kram)))

peter

skriven
#6: Judith - kaos och annat

effetmiroir01travel" rel="nofollow">http://www.dailymotion.com/video/x4qi4leffetmiroir01travel



Här har du super bilder att kolla in och så med härliga Grace Jones.



Kram

skriven
#7: peter

Det funkade inte...



(((kram)))

peter

skriven
#8: Judith - kaos och annat

MIROIR01/video/x4qi4leffetmiroir01travel" rel="nofollow">http://www.dailymotion.com/relevance/search/EFFETMIROIR01/video/x4qi4leffetmiroir01travel



Detta kanske funakr bättre då! :-)

skriven
#9: Kicki

Heeelt fantastiska foton, där skulle nog till å med jag kunna börja springa för att komma till!!L...skämt åt sido...men det va superfina foton!!!...här händer det saker till det positiva!!!...sä härligt att läsa!!...kramiz

skriven
#10: peter

Nä det funkar inte så bra på denna bloggen L...



... men det var roligt att höra att mina foto var uppskattade... jag tycker också att de är fina L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :