Ont...

... som fan har jag fortfarande.

Och som vanligt är det den tredje dagen som är värst... jag har ju en viss vana av träningsvärk vid detta laget... det är ju inte första gången och med all säkerhet inte sista gången heller... visst låter det väl lite roligt när jag berättar att det är...


... yogan som får mig att lida... dock inte just denna ställningen...

... jag kan berätta för er att det låter rätt mycket varje gång jag är tvungen att resa mig ur TV-soffan... stånk och stön... ett stånkande som jag faktiskt har lyckats bli av med nu den senaste tiden... för jag har ju stånkat och stönat av en annan anledning än träningsvärken också... min fettma som överaskade mig efter att jag blivit rökfri... eller om det var min nya hobby käkaminstenpåseostbågarmedchillismakomdagen som fick mig att gå upp i vikt... fan 10 kilo bara trillade på mig... nu vägde jag mig för ett litet tag seda igen och hade visst gått ner en massa kilo igen... och faktiskt så har jag slutat att stöna och stånka när jag reser på mig... förutom nu då när jag har kraftig träningsvärk...

... kanske har mitt springeri ett finger med i spelet... för en sak vet jag och det är att springandet ger mig inte någon träningsvärk... och jag håller inte på att stretcha (stavas det så?) eller nåt sånt... nä ont i min kropp får jag av att jag tror mig vara betydligt vigare än vad jag är... och jag lär mig inte heller... det är samma ställe det gör ont på varje gång... baksidan låren... om och om igen... och det gör ont som fan också...

... en dags vila till ska jag ge mig själv... men på lördag ska jag ge mig ut i skogen igen... jag längtar...

Kommentarer :

#1: Judith - kaos o annat

Jag är ostbågoman! Men en nu tillfrisknande sådan!

Inte en ostbåge på över 1½ år! Sist jag köpte ostbågar så var det inte några påsar.... det var kartonger.

Beroende? Jag? Moi? Tror du? Verkligen? näääe.....kan inte vara möjligt...väl? ;-)



Men du, träningsvärk? Stretchar du inte? ;-)

Jag fick aldrig träningsvärk av yogan.... fast jag minns inte varför jag slutade.... latmasken kanske kom krypandes. =o ....och ostbågarna....

skriven
#2: peter

Hehe... visst är det befriande att bli förstådd... du VET vad det innebär att vara knas å ostbågar L... och chilliostbågarna är ju bara sååååå goda... för goda naturligtvis... L...



... nu är det lite lugnare på den fronten... har bytt ut det mot frukt för tillfället...



... nä jag strechar inte... och det var bara några av de första dagarna som jag fick träningsvärk av springeriet... men yogan... det är snudd att jag har ont efter varje gång eftersom jag överskattar min förmåga kraftigt... jag gör mig vigare än vad jag är... vilket ger två resultat... ett jag blir vigare... två jag får träningsvärk...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Judith - kaos o annat

hahaha....det där med vigheten känner jag igen och särskilt eftersom jag är snäppet mot övervig så vill jag hela tiden testa ytterligare och så lite naturligtvis spänna lite inför andra...hehehehe rodnar, host, host...



Kram

skriven
#4: peter

Precis... jag berättar gärna för alla andra att jag bara tävlar mot mig själv på yogan... vilket naturligtvis är en ren lögn... jag vill ju vara vigast av alla L... såklart... å nu när jag sitter här hemma och skriver det så rodnar jag inte... men väl där så får du mig aldrig att erkänna detta L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :