Sjuk...

... ska jag tillåta mig att vara.

Åkte iväg till jobbet i morse igen... och jag är ju inte riktigt frisk... tror nog inte att det är svininfluensan men likförbannat så är det jobbigt att gå omkring och inte riktigt orka vara med i matchen... nä då är det bättre att jag tillåter mig att ligga hemma och vänta på att bli frisk... ska jag nu kunna vara beredd på att bli sjuk i svininfluensan så gäller det nog fan att jag håller mig i form innan den slår till... för det kan ju inte vara bra att vara sjuk innan man blir så sjuk så att man kan dö...

... så imorgon ska jag tillåta mig att vara sjuk så att jag kan bli frisk nångång... tillräckligt frisk för att våga bli sjuk alltså... hänger ni med?

Men jag funkar lite som så att jag in i det längsta lever i förnekelse... i dettta fallet visat det sig genom att jag inte erkänner ens för mig själv att jag är sjuk... så det var en framgång när jag om än motvilligt struntade i att gå på det där yoga-passet i morse som jag hade bestämt... igår morse så struntade jag i att jag kände mig lite krasslig och började min dag genom att springa en runda i skogen... och t.o.m. jag fattar att det inte är bra...


... att jag inte ska springa när jag har feber.

Ibland är min förnekelse så stark att jag istället för att acceptera det jag förnekar (kan vara att jag som nu är lite sjuk) blir förbannad... ja då går jag omkring och är skitarg istället... naturligtvis helt sinnessjukt och ingenting som jag rekomenderar... men fan det är svårt för mig att vara sjuk... eller att handskas med sjukdom överhuvudtaget... jag gillar inte den maktlöshet som jag känner inför sjukdom... min eller andra spelar ingen större roll.

Så jag ska göra vad jag kan för att tillåta mig att njuta av att vara sjuk och stanna hemma imorgon... ligga i soffan och kolla på TV... inte göra någonting... bara vänta... på att bli frisk.

Kommentarer :

#1: anette

glöm inte att äta massa glass det måste man när man e sjuk har ja hört=o)kram o krya på dej vännen saknar dej lite faktiskt<3

skriven
#2: peter

glass i stora lass... jag gillar bara italiensk... och när jag är lite krasslig så det soppa som gäller... massa varm buljong med spaggettisar i...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :