Akuten...

... var ett ställe fyllt av vardagshjälter.

Och då menar jag inte bara oss som tålmodigt väntade i flera timmar för att få träffa en doktor... nä jag tänkte nog mest på de som jobbade där... jättetrevliga... tillmötesgående... underbemannade... och trevliga... ja jag är fylld av respekt inför dessa människor som pallar att vara så trevliga och ödmjuka mot alla oss sjuka och oroliga patienter... till doktorn tog sig tid och lyssnade på min dotter och hennes dåliga hals,,, förklarade lungt och sakligt hur det stod till och vad det fanns att göra... och när jag var på Apoteket för att hämta ut medicin så möttes jag också av en fantastisk service... trevlig tillmötesgående personal.


En stor påskbukett till all trevlig personal som gör ett besök på akuten lite mer mänskligt.

Kommentera inlägget här :