Bildoktorn...

... lagar min bil.

Jag var ju ute och reste igår... jag och min bil... det är med en viss spänning som jag ger mig iväg på de längre resorna... min bil har gått mååååånga mil nu... och det händer att den protesterar och vill besöka sin mycket goda vän... bildoktorn... jag vill väl inte kalla det för svartsjuka, men... jag gillar inte riktigt min bil och bildoktorns vänskap... det är lite väl intim kan jag tycka... och resultatet är att...


... min bil har lite för dyra vanor... för inte fan är bildoktorn gratis.

Denna gången var det fläkten som pajade... så när jag åkte hem igår så fick jag ta det lugnt... inta bara genom att hålla hastigheten och köra försiktigt... jag kunde inte heller hålla på att reta upp mig på mina medtrafikanter eller hetsa upp mig på något annat sätt heller... för då hade jag ju inte kunnat se ut... eftersom mina fönster immat igen... tack och lov så har jag ju tränat yoga så länge nu att jag har hittat förmågan att kunna slappna av... så jag hade fri sikt hela vägen hem från Färjelanda... bara lite kallt om tårna.

Kommentarer :

#1: Bekele

Tragiskt... Du kan få hyra min BMW när du ska köra längre sträckor. Pris kan diskuteras...

skriven
#2: christian

bara för att leka lite besserwisser, går inte fläkten på något läge? går den på fullt så är det fläktmotståndet som gått, vanligt fel, går den inte alls kan det ju vara en säkring, men jag antar att du redan kollat dem..

skriven
#3: peter

Okej... nu fattar jag... den har gått på fullt hela vintern... och igår så dog den... den bara surrar och låter men utan att blåsa någonting...



... jag hade naturligtvis inte kollat någonting... jag vrider om nyckeln och kör...



... är det så en BMW funkar... tuta och köra L.



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :