Dödstrött...

... efter några intensiva dagar Karlskrona.

Och jag har lärt mig massa nya grejer... som att Karlskrona var tänkt att bli vår huvudstad... och inte nog med det... Karl den 11:e hade tydligen rätt storslagna planer och ville att det skulle bli Europas STÖRSTA huvudstad och började bygga sanlöst stora boulevarder och jättetorg... men tyvärr så gick det inte så bra för honom när han var ute och krigade någonstans och stålarna tog slut... därför så är kyrktornen på kyrkan som ligger vid det STORA torget så korta... och statyerna som skulle smycka byggnaden blev kvar i Milano... ja ungefär så fick jag det berättat för mig... en historia som för alltid förändrat min bild av Karlskrona... en stad...


... som inte "bara" är ett ställe där ubåtar går på grund.

Och som om inte detta var nog så har jag då även lärt mig ännu mer om hur vår gemenskap funkar... väldigt intressant och någonting värt att förmedla till de som kommer nya till NA... det är inte någon annan som fixar prylarna... det är VI.

Och det är med blandade känslor som jag då befann mig på en servicekonferens igen... det var ju några år sedan sist... och det som slog mig var att jag kände typ de flesta som var där... och visst är det skoj... men... det visar också mig hur jävla viktigt det är att vi tar hand om varandra... och att vi vårdar denna fantastiska och kärleksfulla gemenskap som vi har tillgång till... för vi är fan inte så många som jag kan få för mig ibland... det är inte många av mina gamla missbrukspolare som är drogfria idag... och så ser det ut för de flesta... det är fortfarande väldigt ovanligt att narkomaner och alkolister slutar att supa och knarka... vilket egentligen är helt ofattbart när jag tänker på vilken helt underbar gemenskap vi som väljer drogfriheten genom NA har... detta är väl ändå någonting som ALLA skulle vilja ha tillgång till...


... en gemenskap som är byggd av kärlek... ren fin kärlek.

Jag är så grymt tacksam över att ha fått gåvan att vara med i NA... här duger jag precis som den jag är... här har jag lärt mig inte bara att älska mig själv... nä här har jag lärt mig att älska livet... woow... tack till er som gör det möjligt... eller ska jag säga... tack till OSS som gör det möjligt.

Kommentera inlägget här :