Facebook...

... på gott och ont.

Hur mycket vän är man när man "bara" har vänner på facebook och inte hinner med att umgås IRL med andra människor överhuvudtaget?

Det är en fråga som dök upp mellan mina öron just nu... och att jag kom att tänka på det överhuvudtaget var för att min Facebook strular med mig... d.v.s. jag kommer inte in på Facebook och känner en viss form av frustration för det... jag gillar ju detta forum... här har jag kontakt med vänner som jag aldrig träffar IRL... och inte nog med det... på Facebook har jag fått kontakt med vänner som jag inte träffat på evigheter... jag gillar verkligen Facebook och alla dessa möjligheter att hålla kontakt med människor som jag av lite olika anledningar inte träffar i mitt vardagsliv... IRL... men... jag får inte glömma bort mina vänner som jag faktiskt träffar "på riktigt" och påminna mig om att de är min rikedom... för så är det ju... det är mina vänner som är mina riktiga skatter.


Här har ni några av mina vänner från min ungdom... de betydde oerhört mycket för mig.

Kommentarer :

#1: Jaakko

Känslan av att ha vänskap över FB.. den är lite klurig.. slog av insikten för ett tag sen.



- Många vänner - lite vänskap -



Vårhälsningar från Väsby!

skriven
#2: peter

Moderna tider L... mycket... snabbt och intensivt.



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :