Lååååångfredag...

... är inte längre så himla lååååång.

Jag kommer ihåg när jag var liten... då var långfredagen ta mig fan helt olidligt lång... allt var stängt... jag menar verkligen precis ALLT... inte ens kiosken var öppen... på den enda kanal som fanns på TV:n sörjde man för vår kristenhet med program om Jesus och extrainsatta helgmålsringningar... hela predikningar från kyrkor var den enda underhållningen som fanns att tillgå... lååååångfredagen var dagen då man ville... dö... och nästan gjorde det... av ren tristess.

Idag så kan jag åka och handla eftersom det finns öppna affärer... och jag uppskattar den personliga friheten som jag kan känna när ingen tvingar på mig hur jag ska leva denna dagen... ja idag så kan jag ju trixa och fixa med mitt liv och är inte längre tvingad att lida...


... för att en snubbe hade några dåliga dagar och korsfästes för... typ... 2000 år sedan.

Ja just det... Glad Påsk på er allihop... och här kommer en av mina filmer i repris... filmen om vad man kan göra en riktig lååååångtråkig dag.

Kommentera inlägget här :