Livet går vidare...

... vad som än händer.

Det är bra för mig att se att livet lever sitt eget liv... oavsett hur det ser ut i mitt liv... trots att det händer massa saker i mitt liv så fortsätter bussarna att gå som om ingenting har hänt... det ger mig perspektiv på saker och ting... världen snurrar inte runt mig... någonting som jag var fullständigt övertygad om för inte alltför länge sedan... ja *suck*... så såg min verklighet ut.

Idag så har jag övat upp en förmåga som ger mig möjlighet att klä mig i en lite mer observerande roll... att lite då och då sätta mig sidan om och "bara" titta på... och jag kan bli förvånad över mina upptäckter... helst de som handlar om mig själv och hur fattigt ett självcentrerat liv egentligen är... det kunde jag inte se när jag trodde att allt handlade om mig... och att jag var tvungen att ha koll på allting till råga på allt helvete... phuuuu så strängt de var... det är verkligen skönt att kunna ta lite paus idag och låta livet sköta sig själv.


Det blir kanske inte alltid som jag vill... det blir ändå... oftast bättre än jag vågat drömma om.

Kommentera inlägget här :