Optimist...

... har jag väl alltid varit.

För viss måste man väl vara omtimist för att våga köpa en flygbljett idag?... eller?????

Men va fan, vad är det värsta som kan hända, resonerade jag... knallade in på resebyrån och beställde flygbiljetter till Norge... jag ska nämligen dit och föreläsa om lite drygt två veckor och att åka tåg var en resa i klass med transibiriska järnvägen eller nåt... hur krångligt som helst... och dyrare än flyget... så jag chansade och beställde flygbiljetter.

Nu betyder ju inte optimist samma sak som att vara dum... så jag betalade några hundralappar extra ifall det skulle vara som så att ett askmoln eller något annat oföklarligt fenomen fick för sig att hindra mitt plan från att lyfta... ett par hundralappar som garanterade mig pengarna tillbaka fall jag inte kom iväg... att inte boka in en sådan försäkring verkade allt lite dumt tyckte jag... nä så dum är jag inte... så nu lutar jag mig tillbaka och håller tummarna för att jag ska kunna ta mig till Stavanger med flyg... och hämtar ut mina tågbiljetter som ska ta mig till Kastrup.


Att vara opimist betyder för mig att våga boka flygbiljetter i dessa tider av opålitliga askmoln.

Föresten... om ni kollar noga på bilden ovan så kommer ni att se att det går att flyga ändå... ser ni flygplanet?

Kommentera inlägget här :