Praktik...

... är en del av vår utbildning.

Själv har jag inte hunnit med att praktisera... men idag så har vi fått en praktikant från vår skola till vår förening... och hon ska bo hemma hos mig i några veckor nu... jag har fått en inneboende *L*... och det är intressant... klarar jag av att vara social även på hemmaplan?

Jag är inte så orolig... jag behöver bara vara... mig själv... och det är inte så svårt längre...


...jag vet idag vem jag är... för det mesta.

Det hade varit värre för några år sedan... då jag skiftade mask som värsta kameleonten... hela tiden anpassade jag mig efter omgivningen... idag så slipper jag det... jag behöver inte vara någon annan längre... jag duger precis som den jag är... och egentligen... visst är väl det en mänsklig rättighet?


Att få vara vackra & värdefulla på riktigt... innifrån och ut.

Tack till vår praktikant som får mig att förstå att jag inte behöver vara någon annan än mig själv.

Kommentera inlägget här :