Våren...

... har kommit till brännebassalt.

Och jag möter den till största delen i TV-soffan eftersom jag har ett gäng helt underbara filmer att titta på... visserligen så tar jag en och annan kopp kaffe på min trappa och lyssnar på fågelkvitter i solen... också... och jag räfsade faktiskt ihop en liten lövhög när jag passade på att ställa iordning mina trädgårdsmöbler... men mest ligger jag på soffan och kollar på skitbra filmer.

Jag borde åka bort till grannen och sätta på sommardäcken...
Jag borde räfsa ihop resten av löven...

Jag borde kanske njuta av det fina vårvädret utomhus... men nä... jag är inte så himla väderkänslig... visst är det fint när solen skiner och att våren har kommit... visst gillar jag det... men... jag gillar även vinter, höst och rusk... för väder är ju väder... oavsett vad jag tycker så har jag lagt märke till att mitt liv blir enklare när jag kan acceptera ALLA väder och njuta av ALLA årstiderna... just nu så är våren i brännebassalt helt underbar... t.o.m. när jag ligger på TV-soffan och kollar på film...

... för jag tar fan semester från alla mina borde idag... och njuter av våren ändå...


... inne i mitt hus samtidigt som naturen vaknar till liv här utanför... mmmmm skönt.

Kommentera inlägget här :