En svunnen tid...

... kom och hälsade på igår.

Jag var och tittade på när det åktes skateboard igår... och det fick mig att minnas tiden då jag åkte omkring på en bräda längs Göteborgs gator för 100 år sedan... och vi hade en bassäng uppe på ett berg att åka i... det var innan en snubbe i skategänget byggde den första rampen... ett inte alltför stabilt hemmabygge vill jag minnas... jag och mina polare byggde våra egna brädor... trixade och åkte slalom i slottskogen... och det är med en liten smula stolthet som jag kommer ihåg när jag var med i sveriges första slalomtävling på skateboard som gick av stapeln i slottskogen på en kristi flygare dag... jag kom till final och slutade faktiskt fyra.


Det var med lite nostalgi som jag kollade på killarna som åkte på rampen igår... woow.

Hade jag ställt mig på en bräda igår så hade jag garanterat slagit ihjäl mig... jag har forfarande inte riktigt repat mig från mitt snowboardäventyr i våras... det är en axel som spökar... och jag tar inte för givet att jag fixar en snowboardsvecka till... och jag kommer garanterat (peppar peppar) inte att ställa mig på en skateboard... för den upplevelsen är för länge sedan passerad... i min ålder väntar helt andra spännande äventyr... lite mer anpassade till min ålder... som ett yogapass på stranden idag kl. 10.30... tjoho...

Kommentera inlägget här :