Fick för mig att...

... jag skulle laga mina brallor.

Och jag gillar ju faktiskt att sy... inte för att jag är så himla bra på det men jag tycker att det är rätt skoj... trots att jag en gång lyckades sy fast mitt finger i en symaskin... jag kan lova er att det gjorde ont... nålen gick rakt igenom fingret och jag satt fast i maskinen... jag fick en gammal symasin för någon vecka sedan och idag så var det tänkt att jag skulle laga mina brallor...

... men jag fick ge upp...

... efter ungefär en timmes försök att få i sytråden genom det lilla jävla hålet i nåljäveln... så gav jag upp och kapitulerade... jag klarar inte av att se helt enkelt... med linserna i så ser jag inte tillräckligt bra... kanske skulle det gå bättre om jag tog ut mina linser och satte på mig glasögon... det är inga fel på mina linser men jag har två olika linser i eftersom jag både behöver kunna se på långt och kort håll... en på vart öga... och då funkar det inte... jag märkte det första gången när jag skulle måla klart en tavla jag hade gjort... tunn pensel och små marginaler eftersom det var noga att följa min skiss... och jag fick ta ut linserna och ta på mig glasögon för att kunna se klart... annars så såg jag inte tillräckligt bra för att kunna måla mina streck... det var bara att acceptera... jag har inga problem med att läsa eller något sådant... nä mina synfel visar sig bara när jag ska måla eller trä i en tråd i min symaskin... än så länge.


Symaskinen kom fram och brallorna låg framme... men jag fixade inte att trä på tråden.

Tur att jag har fler byxor att ta på mig... och jag tror nog att de jag tänkte laga får funka några dagar till... sen får jag väl be om hjälp att trä på tråden... eller kanske t.o.m. lämna in dem till en skräddare för att få det riktigt gjort... det kan det vara värt eftersom det är ett par brallor som jag tycker om.

Kommentera inlägget här :