Tand-doktorn del 200...

... känns det som.

Idag är det dax för ännu en runda till tand-doktorn i Halmstad... han ska plocka bort stygnen från min operation förra veckan... sen har jag "bara" en tid till innan jag förhoppningsvis ska vara färdig med min behandling för denna gången... när han opererade min "sämsta" tand förra veckan så trodde han nog att den skulle kunna hålla i många år till... och det lät ju bra tyckar jag... även om jag direkt undrade hur många år han menade... såklart.


Det är ett och ett halvt år sedan jag knallade in till tand-doktorn på länssjukhuset i Halmstad.

Det har tagit lite tid att fixa mina tänder och det är en stor skillnad att vara peter idag när jag har tänder i min mun... visst kan jag ha åsikter om det faktumet... ni vet "det är insidan som räknas" och allt det där... men helt ärligt så funkar inte verkligheten på det sättet... vi lever i en värld där utsidan blir allt viktigare och betyder mycket för hur du blir bemött... jag får ett helt annat bemötande med tänder i munnen än vad jag fick när jag såg ut som på bilden här ovanför... det är fakta.

Så visst... mina många besök hos tand-doktorn har förändrat mitt liv... massor.

Kommentarer :

#1: Eva T

Hej min Vän !



Å tänk, flera sådana världsliga ting trodde inte du på innan du själv provat.

Att det gör skillnad med tänder, att det blir ett annat bemötande. (bara en sådan sak)

Sedan att man luktar bättre både själv och för omgivningen när man slutar röka, det trodde du inte heller på.

Det är mycket du måste uppleva å stångas med själv länge innan du "kapitulerar" trots att du omger dig med massor av kloka människor som berättar saker och upplevelser från egna erfarenheter.

Men bättre sent än aldrig.....:-)

För om du kommer ihåg så var just tandstatus en av våra diskussions ämne en gång i tiden å då var det ditt INSIDAN som gällde, trots att andra erfarit det du senare också kunnat konstatera.

Nu ska jag anmana din "löser sig" pryl på ett par grejer och se ifall det funkar.......:-) Ett öppet sinne. Kram

skriven
#2: peter

Sent ska syndaren vakna L... men det där med att man luktar bättre som rökfri har jag inte märkt... möjligtvis betydligt MER... och det har fått mig att fundera lite på om jag trots allt inte skulla ha använt mig av deoderant trots allt L...



... nä rökfri är väl inget som gett mig så mycket fysiska belöningar... men det är rätt tufft att INTE röka L...



... och så gillar jag faktiskt den mentala förändringen med att vara en rökfri rökare.



Det är som vi ALLID vetat Eva... egentligen så är vi skapta för varandra L.



(((kram)))

peter

skriven
#3: Eva T

:-)



Böteslappen kom idag, å det löser sig :-)

skriven
#4: peter

Det gjorde min tand-doktorräkning också... men jag har ju lagat till mig en kraftig rabatt nu L.



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :