Fattigdomen...

... ska ju vara utrotad i Europa 2010.

Jo så är det bestämt... av EU i Portugal för några år sedan... år 2010 ska fattigdomen vara utrotad i bl.a. vårt avlånga land Sverige.

Det börjar bli bråttom... vi har ju faktiskt bara 29 dagar på oss nu.

Mitt bidrag till att det ska funka är en fotoutställning om utanförskap som vi ska göra klart tills idag... för jag är med i en arbetsgrupp och repensenterar Halland på slutkonferansen i Uppsala den 7-8 december... och vårt bidrag är en fotoutställning som visar på en lösning för hur man kan jobba mot utanförskap... och jag kan lova er att det är inte vilken flummig lösning som helst utan en praktisk beskrivning som fungerar i verkligheten... kanske inte för alla... men för många... och som någon klok redan har sagt... "många bäckar små"...


En sak som livet i verkligheten har gemensamt med fotbollen är... att det är ett lagspel.

Jag inbillar mig inte att fattigdomen är utrotad 2010... nä så naiv är inte ens jag... däremot så tror jag på att vi alla kan göra någonting för vår gemensamma välfärd... det ser jag bevis på dagligen i mitt jobb på VågaVa... för även om vi hade inbrott i helgen där man snodde datorer och en massa andra saker så ger jag inte upp... min tro på mänskligheten är starkare än så... och även om jag känslomässigt kan tycker att dessa stackare som snodde våra prylar kan brinna i helvetet... så vet jag att det inte finns några hopplösa fall... visst de som gjorde inbrottet ställer sig utanför och kanske för en kort sekund tycker att de är smarta... men innerst inne så tror jag nog att de förstår att det inte är okej att sno prylar från polarna...

... och skulle det vara som så att jag är lite väl naiv som tror det... ja då får jag väl vara det då.

Kommentarer :

#1: Mia

Du är en aktiv kille, med många bra uppdrag! Heja dig och Lycka till på Fotoutställningen. Hoppas den får bra respons :-) Skulle varit jättekul att sett!

Kram Mia

skriven
#2: peter

Jag hoppas också att den blir bra... det ska bli lite spännande att se responsen... som vanligt har jag ju valt att vara lite provokativ L... kan ju bara inte låta bli...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :