Öhhhhh...

... låter det mellan öronen.

Att blogga kan vara svårt vissa dagar... jag har fått upp en rutin som gör att jag sätter mig framför datorn ungefär vid samma tid varje dag och skriver en blogg... de flesta dagar är det inga större problem... men ibland så händer de... huvudet känns som om det håller på att brinna upp... total bloggtorka... det enda som jag får fram i mina tankar är ett lååååångt utdraget ljud... ett öhhhhh.

Nu är det ju ändå lite roligt att jag sitter här och skriver... att det trots detta ljud mellan mina öron blir ord på min blogg... visst mest svammel... men svamel är ju också ord... och ord blir till meningar... och meningar blir titt slut en blogg även denna dag... dagen då mitt huvud tog semester... ja jävlar... och jag vet inte hur jag ska tolka det... för jag har ju varit så himla stressad ett tag nu... massa prylar som jag inte hunnit med att göra och det har nästan blivit lite väl mycket den senaste tiden... det märker jag bl.a. genom att jag fått fysiska utslag på min kropp... en slags stresseksem som jag kan få när jag blir stressad... förra året så blev jag så fruktansvärt stressad av att jag fick eksem att det bara blev värre... och värre.

I år har jag en annan taktik... nu accepterar jag att det är stress som skapar denna eksem och det gör mig betydligt lugnare och jag är övertygad om att jag med tankens hjälp ska kunna lindra mina symtom... grejen är ju bara att nu när huvudet blir tomt när jag ska blogga så kan ju det i sin tur stressa mig lite... suck... vad kommer först... hönan eller ägget?


Fan... det blev ju en blogg till slut... någonting om ingenting... någonstans vid ingenstans.

Kommentarer :

#1: Mia

Ta dig en frikväll... en gooo promenad, måla lite kanske, och efter det en påse med ditt favoritgodis... fettsvålar?.. en bra film, levande ljus och MYS... :-)) = Medcin mot stress ;-)



http://www.youtube.com/watch?v=o8ZnCT14nRc&feature=related



kram mia

skriven
#2: peter

Nja... jag tror nog att en del av min kväll och massor av min helg kommer att ägnas åt ett pågående krig mot mina inneboende möss... de hade käkat upp stora delar av ett rum på övervåningen och nu är kriget i full gång...



... inga möss = mindre stress...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Mia

hehe... kopplar du bilens avgaser in i huset, när du värmer upp den på morgon... så borde ju alla stryka med... men tänk på att själv sticka ut i tid hehe.....

Då kommer dina avgaser lite till nytta i alla fall... ;-))

kram mia

skriven
#4: peter

Tänkvärt L... men lite opraktiskt eftersom då kommer de döda mössen som bor på ställen där jag inte kommer åt dem att ligga och lukta död mus... och död mus luktar inte så bra...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :