Att stjäla...

... "klokheter" som någon annan sagt.

Kanske skulle man vilja att jag på min egen blogg enbart skulle skriva ner mina egna tankar och funderingar... men i min verklighet så är det faktiskt inte så många tankar som jag är ensam uppfinnare till... oftast hittar jag inspiriation i något jag läst, lyssnat på eller sett... visserligen så älskar jag utryck som... "hellre egna lögner än andras sanningar"... av den ryske författaren Fjodor Dojskojevski... men om jag ska vara ärlig så är de flesta av mina idéer stulna... saker som jag snappat upp lite här och där... som detta lilla fina citat...

"Ett litet leende
från personen vid kassadisken
eller från bussföraren.
Ett vänligt ord från biträdet på biblioteket.
En trevlig liten pratstund med en man
nere i ett hål i gatan.
En artig garagevakt,
dagen är förändrad.
Hoppet om hela mänskligheten
har återvänt."

                PAM BROWN, F.1928

Dessa små rader kan få mig att stanna upp... fundera lite... och påminna mig själv om att dela ut ett extra leende denna dag... att säga ett vänligt ord till någon jag träffar...


... så enkelt... så viktigt... så stort... så vackert... att le.

Kommentarer :

#1: Bekele

Ja du är en grym citat-tjuv... :)

kram

skriven
#2: cecilia

precis såå.. jag va på tankens dag igår.. o jaa jag känner av de där med att bjuda på leende.. positiva tankar leder oss hur långt som helst ju .. såå är de bara.. tillsammans är vi starka.. tack för att jag har hittat dej o många andra som gör livet sååå mycket enklare .. ((( kram )))

skriven
#3: peter

Ja tillsammans kan vi ta mig fan fixa precis vad som helst... och att jag snor citat... ja det kan jag leva med L...



... ska du med och åka skidor imorgon?... utför...



(((kram)))

peter

skriven
#4: cecilia

h ihiii hade jag bott närmare jaa så hade jag följt med de vettu.. tur för dej att jag inte bor såå nära för då hade jag hängt på dej jämt ju..L ((( kram )))

skriven
#5: peter

Du hade varit hur välkommen som helst att hänga med oss... såklart...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :