En reservspis...

... kan ju vara bra att ha.

Jag drog iväg till stan... fan att sitta hemma med en spis som inte funkar utan möjlighet att kunna laga lite varmt käk... nä där går gränsen...


... så jag köpte mig en kokplatta... med två plattor.

Letade igenom hela huset innan jag bestämde mig för att åka till stan... har ju haft hur många kokplattor som helst innan eftersom jag är en gammal hembrännare av rang... det var noga med rätt värme när jag brände sprit... så jag hade även ett system så att kylvattnet rann direkt ner i brunnen efter att det kylt ner spriten till exakt rätt temperatur... jag brände en hel del och hade jag inte gjort på detta vis så hade ju brunnen sinat.

Nu ska jag inte bränna hembränt (gör man det fortfarande?) utan laga mat på min kokplatta... om det händer något med min spis... för när jag kom hem så hade jag inte fasfel längre... hur och varför det fixade till sig har jag inte en aning om... men det var ju bra... och min nya spisplatta kunde jag lägga i hallen... jag vet inte riktigt vad jag ska använda den till nu när spisen funkar igen... kanske kan jag laga käk utomhus till sommaren... till våren när jag sitter och käkar i min trädgårdsmöbler...


... som jag för övrigt kollade in alldseles nyss i min fina vinterträdgård...

... jag har visst inte hunnit ta in dem än... och nu är det ju nästan för sent... det är ju snart vår...

Kommentera inlägget här :