Intöad...

... som omväxling.

Jag har ju varit insnöad några gånger denna vintern redan... och det är jag inte nu... nä idag så är jag intöad... förvisso så är det fortfarande snön som hindrar mig från att komma hemifrån...


... för när den förvandlas till slask under mina däck så blir det rätt slirigt och halt.

Det var ett mindre mirakel att jag kom hemifrån imorse... men jag skulle nog vilja kalla det som ett ännu större att jag lyckades ta mig ända fram till mitt hus nu på eftermiddagen... kanske berodde det på att jag hade handlat på mig massor med matkassar som tyngde ner min bil... men det var verkligen spännande att ta fart och chansa på att jag skulle lyckas hålla mig på vägen och inte åka i dijet... eller ve och fasa... fastna i sörjan.

Nu sitter jag i mitt hus och har kylen full av mat... och får jag bara behålla strömen så är det bara att luta sig tillbaka i TV-soffan, ta det lugnt... och vänta på att snön ska smälta bort från min väg... eller att bonden ska skotta bort slasken.

Kommentarer :

#1: Bekele

Du kommer att vara insnöad som alltid även när snön smält...

skriven
#2: peter

Så är det nog allt L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :