Jag håller tummarna...

... för att jag ska kunna komma in till stan imorgon.

Men när jag hör väderrapporterna så ser det ju inte direkt lovande ut... visst hade väl jag kunnat köra in till stan i snöstorm... och skulle jag ha en föreläsning så hade jag inte haft något val... då  skulle jag varit tvungen att åtminstone försöka... men fan... att köra i snökaos om jag inte är tvungen... nä det är ju bara dumt... har kört min bil i värsta tänkbara väderförhållande förut... och det är inget som jag vill göra om... inte frivilligt... det är inte bara dumt... det är vansinne.

Men jag vill verkligen komma in till stan... jag har lite att göra i stan... som att gå på ett lunchmöte... handla mjölk... jobba... ja ni vet... vardagsprylarna som får livet att flyta på utan för mycket gnissel... saker som jag har en tendens att ta för givet... men om jag tänker efter så är...  


... mjölk verkligen någonting som jag vill ha i mitt kylskåp... varje dag.

Kommentera inlägget här :