Skam & skuld...

... vill jag inte känna.

Men det är precis där jag är i mitt arbete med mig själv just nu... 8-steget.

"Vi gjorde en förteckning över alla personer vi hade skadat och blev villiga att gottgöra dem alla."

Och det är fan inte skoj att tänka på hur jag har betett mig mot mina medmäniskor... visst, de flesta av mina helt sinnessjuka beteende förvann när jag blev drogfri... jag kan se ett samband mellan droger och att göra saker som ger mig skuld och skamkänslor... och jag kan se hur jag förändrats genom att jobba med mig själv med hjälp av min sponsor och ett aktivt stegarbete... jag kan fortfarande förändras och det är ju bra... just nu är det dax att göra upp med det förflutna... acceptera verkligheten precis som den sett ut... hur jävla jobbigt det än är... för om jag vill bli fri från mitt förflutna finns det inga genvägar... det är bara att dra fram liken ur garderoben och låta ljuset bleka bort skammen... det är när jag kan acceptera det som varit...


... som jag kan bli den jag vill vara... eller siktar jag för högt?

Kommentarer :

#1: Kenny

De e starkt.Move on.........:-)))))

skriven
#2: peter

Tack... det värmer att höra L... och egentligen så är det inte så svårt att vara stark tillsammans med vänner som bryr sig...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :