Snöbräda...

... ska jag åka idag.

Jag gillar att åka skidor men de senate åren har jag betsämt mig för att prova något nytt för mig... snowboard... det är en utmaning och jag börjar få lite (lite) kläm på det... så jag fixar att komma ner för en backe och det händer att jag lyckas svänga lite på vägen ner... mest åt ena hållet än så länge men va fan... träning ger färdighet...

... första gången jag ställde mig på en snöbräda (vilket helt underbart namn istället för snowboard)... så trodde jag att det skulle påminna lite om skateboard (rullbräda *L*) som jag hade åkt en hel del i min ungdom (för fruktansvärt länge sedan i ett helt annat annat sekel)... jag blev snabbt varse att så inte var fallet... för att kunna svänga var jag tvungen att lära mig en helt ny teknik... som innebar att jag var en smula mer fysiskt aktiv och rörde på kroppen för att få med mig brädan... och dra på trissor... jag lärde mig att svänga *L*... hoppen har jag inte hunnit till... det finns ju en viss skaderisk när en gammal gubbe som jag sysslar med fysiska aktiviteter... min kropp är en helt annan än den var förra seklet... konstigt nog...  

... nu är jag på väg in till stan för att hämta några polare... sen bär det iväg till backen... thoho...


Snowboard, snöbräda (ovanligt) eller i vardagligt tal bara bräda är en vintersport där man åker utför en snötäckt backe på en bräda som liknar en bred skida.

Kommentera inlägget här :