Spray Date...

... skickar mail till mig.

De undrar vart jag har tagit vägen (det händer med jämna mellanrum)... och undrar om jag funnit kärleken eftersom jag nu inte hänger på deras sida längre... detta har pågått en längre tid att det lite då och då dyker upp ett mail från Spray Date...  där de lockar med att det minsann har dykt upp flera hundra nya singlar... som inget hellre vill än att träffa mig... och det är väl inte utan att jag blir lite nyfiken*L*.

Eftersom jag på något underligt sätt verkar vara medlem på livstid så kommer jag med all säkerhet att fortsätta få dessa mail... det gör väl inte mig någonting... och jag får väl erkänna att idag så lyckades jag mig in på "min" sida (jag fick hålla på ett tag innan jag knäckte lösenordet)... bara för att jag blev nyfiken... bara kolla lite... och kanske var det för jag hade snackat med en vän för några dagar sedan...

... han berättade för mig om att han var med på en sådan här sida... och träffade tjejer i ett rasande tempo... två om dagen denna helgen berättade han... jättetrevliga tjejer som han fikade med lite här och där och att det var allt som hände... en fika och "tack för kaffet"... än så länge, berättade han innan han fortsatte att förklara att tjejerna i vår ålder var äldre än för några år sedan (en insiktsfull iaktagelse som i förlängningen visade att det hade vi också blivit... äldre alltså)... vilket hade förvånat honom en smula... jaja än så länge blev det "bara" kaffe... men med hopp om mer... för det fanns ju en anledning till att han var med på en datingsida... att han bar på en önskan om att träffa "den rätta"... och det kan jag ju förstå... gör vi inte alla det... söker efter "den rätta".

Jag pallar inte riktigt att ta kontakt på Spray Date längre... för en massa år sedan när jag registrerade mig på den sidan så träffade jag en jätteshysst tjej i en stad långt borta... och vi hade regelbunden kontakt ett tag... det var innan vi åkte till Paris tillsammans... vi är fortfarande vänner men någonstans på en datingresa så kommer man till en gräns... och är tvungen att ta ett beslut... för det är ju vad en sådan sida handlar om... att hitta kärleken... och jag fattade inte riktigt vad en Parisresa om våren handlade om... egentligen.

Att "bara vara kompisar" är inte alltid så lätt när man passerat gå utan att hamna i fängelse... och det vet ni ju att i monopol så får du inte göra affärer den första rundan... då är det bara på skoj... men sen... ja då börjar allvaret... och fan... kärleken är hur enkelt som helst... det är allt runt omkring som krånglar till det... och kanske är det därför som Spray Date får skicka så många påminelser till mig... för nä... jag har inte träffat någon... jag aktar mig noga *L*... det är därför som jag inte är aktiv på era sidor...


... och kanske också för att jag är rädd för att vara lycklig... tillsammans med någon.

Kommentarer :

#1: Bekele

En massa år sedan.... Hm.

skriven
#2: peter

Ja mer än ett är flera år...



... men å andra sidan så kollade jag ju faktiskt in på sidan idag... snabbt... kort L...



(((kram)))

peter

skriven
#3: cecilia

hi hiii.. känner igen de där med.. men jag är som dej för rädd av mej såå.. har ju träffat såå sjuka killar.. nu mera är de jag o mina barn som gäller.. titta gör jag ju.. men sen näää.. är inte där.. kanske någon gång men inte än..((( kram )))

skriven
#4: peter

Det är ju kanske inte så konstigt att vi inte direkt blir så intresserade av sk "friska" människor...



... men om vi har tålamod så tror jag att vi kan tillfriskna såpass mycket att vi till slut kan våga oss på ett "friskt" förhållande...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :