Taken rasar...

... nertyngda av all snö lite överallt dessa dagar.

Det är inte utan att jag kan bli lite nojad när jag hör hur det rasar in tak på tak i vårt avlånga land... och jag kollar lite på mitt eget tak... bonden som skottar min väg pekade på min vedbod och skakade på huvudet... och visst... jag ser också hur taket bågnar av tyngden... så jag tog faktiskt fram stegen...


... och klättrade upp på mitt "lilla" tak (jag har ett "stort" tak också) och började skotta.

Men efter en liten stund så gav jag upp... jag tar chansen och nojar vidare... ligger och lyssnar när jag lägger mig... väl införstådd på att mitt tak väger typ hur mycket som helst nu... allra helst eftersom jag inte har någon kall vind mellan min stugvärme och den kalla snön på mitt tak...


... det syns tydligt när jag tittar ut genom mitt fönster... istapparna är rätt långa...

... annars så älskar jag denna vintern... det är ju helt underbart att bo i vinterparadiset här ute i skogen... en väldigt speciell känsla... av lugn och sinnesro...

... om jag inte räknar med taknojan då alltså...

Kommentarer :

#1: Eva T

Hej min Vän !

Ni gnäller i både småland och Hstd märker jag. Fasiken vi har mer snö i Fbg ju.......både på vägarna och taken. Dock inte som sista biten till ditt hus men då får du ställa bilen vid gamla affären ju....Svårare är det ju inte.

Camilla har kört taxi hela natten vida omkring å jag har varit halvägs hem till dig, lätt som en plätt ju.

skriven
#2: peter

Stopp stopp... nu får vi backa bandet... jag gnäller inte en enda sekund... tvärtom... så länge mitt tak håller så är jag en anhängare av riktig vinter... ja jag tycker att det är ljuvligt...



... och insnöad är faktiskt rätt trevligt L... allra helst så länge jag har ström, värme och OS att titta på...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :