Mitt stegarbete...

... fortsätter.

Och det är inget lätt steg jag håller med... det kanske är enkelt... men fan inte lätt... steg 8... "Vi gjorde en förteckning över alla personer vi hade skadat och blev villiga att gottgöra dem alla."... herregud... vem fan vill rota runt i den skiten?

Jag har gjort många saker som jag skulle vilja ha ogjorda... och helst skulle jag nog allt vilja lägga locket på flertalet av dem... för att inte säga alla... eller nä föresten, det är på något sätt ganska skönt att slippa vara perfekt... att vara mänsklig...


... slippa vara Gud (som jag har valt att uppfatta honom).

Min Gud är kärleksfull och förlåtande... och nu när jag skriver i mitt åttonde steg kan jag känna att jag behöver tillgång till en kärleksfull och förlåtande kraft som är starkare än mig själv... för det är fan inte roligt att titta på mig själv ibland... hur jag har varit och vad jag gjort... tack och lov så är jag inte längre den människa som jag var i missbruket... hoppas att jag någon gång i framtiden klarar av det som min Gud redan fixar...

... att förlåta mig själv för allt vad jag ställt till med...

Kommentarer :

#1: Kicki

...tror att du redan e förlåten...du gör ju mycket bra saker redan nu som även kan bli till nått bra för andra!! kramiz på dig!!

skriven
#2: Bekele

Hade jag fått leka Gud för en stund så hade du varit förlåten för längesen...

skriven
#3: peter

Tack... det värmer att höra... tack...



(((kram)))

peter

skriven
#4: cecilia

håller bara med de andra.. du hjälper flera än du anar genom dina blogg tex. du är en klippa Peter.. TACK..((( kram )))

skriven
#5: peter

Vi tillsammans kan göra allt möjligt... VI... för ensam är fan inte stark...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :