Ondska...

... handlade föreläsningen om.

Och jag åkte många extra mil för att lyssna idag... naturligtvis lockad av ett spännande ämne... ondska... hur helt vanliga människor kan begå helt horribla hemskheter... och nu skulle experten förklara hur det kunde komma sig att människor som du och jag kan förvandlas till onda monster...

... det var fullsatt i den stora salen... tydligen var det fler än jag som tyckte att det var ett intressant ämne (tack och lov... tänk om jag var den enda som var intresserad av ondska... hemska tanke *L*)... och så började han prata... och va fan... det var inga nyheter... och han var skittråkig att lyssna på... och mitt största problem blev att hålla mig vaken... en inte alltför lätt uppgift... för föreläsningen var inte bara sömnig och alldeles för lååååång... nä den behandlade rätt själklara saker som de flesta som sätter sig ner och tar en funderare kan lista ut...

 
... det hade varit lättare om ondska var det jag trodde när jag var ett litet barn...

... men det är ju klart... det mesta var ju lite enklare då...


... när inte ens spökena var så särskilt läskiga...

... nu när jag blivit betydligt äldre så VET jag att ondska inte har ett skit med spöken att göra... att den enda riktiga ondska som finns tyvärr ALLTID är...

... mänsklig.

Kommentarer :

#1: Anna

Jag tyckte spökplumpen var döööläskig när jag var liten :)

skriven
#2: peter

Jag tycker att spökplumpen är dööööläskig... nu L...



(((kram)))

peter

skriven
#3: cecilia

hm dessa konstiga fenomen som finns.. jaa jag känner ju av krafter i lägenheter.. o de är inte alltid såå kul.. ganska sällan faktiskt eller alldrig kul.. hm men då lämnar jag det över till Gud.. kärlek ..kram Cecilia

skriven
#4: peter

Jag är barnsligt förtjust i spöken och gillar spänningen... det sitter nog i sedan barnsben...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :