Sensitive...

... stod det på paketet.

I min jakt efter orsaken till min allergi (nässelfeber) så har jag bytt tvättmedel och slängt sköljmedlet... igår så knallade jag in på apoteket och frågade om råd... sensitive var svaret jag fick av tanten på apoteket... sagt och gjort... jag kastade mig in på hemköp och handlade nytt tvättmedel...


... nu är det allergitestat och parfymfritt som gäller... sensitive...

... sen får jag väl se om min tvätt blir ren... men det är ju en helt annan sak... det jag tvättar nu blir iallafall väääääldigt rent... för nu tvättar jag redan tvättad tvätt... allt... precis allt, åkte ut ur min garderob... och är på väg in i tvättmaskinen (som jag för övrigt skurade ren efter konstens alla regler igår)... jag tvättar kuddar... täcken... allt ska tvättas rent... eller ska jag säga renare... fritt från parfym... och sköljmedel... så jag har inte så mycket kläder att välja mellan... än...


... för min garderob är faktiskt ganska tom för tillfället...

... men jag håller alla tummar jag har för att jag ska vara allergisk mot sköljmedlet... för det kan jag faktiskt klara mig utan... mina kläder behöver inte lukta parfym... det räcker att de är rena... och helt fria från klåda... såklart...

... sensitive... hehe... ja jävlar...

Kommentera inlägget här :