Stegarbete...

... en praktisk handling.

Vi pratar mycket om att "jobba i stegen" i vår gemenskap... och jag måste vara den första att erkänna att jag tillhör den skaran som har lite lättare för att prata... än för att faktiskt "jobba i stegen"... vilket ju innebär att jag sätter mig ner och öppnar upp min stegarbetsguide... och skriver... jag personligen föredrar att knappra (heter det så?) på datorns tangentbord...


... men det går naturligtvis lika bra med penna och papper...

... huvudsaken är ju att man gör själva handlingen... d.v.s. skriver... för det blir inte gjort genom att jag pratar om att jobba i stegen... berättar för alla hur "bra" jag mår av att jobba i stegen... nä... att arbeta i stegen är precis som det låter som... ett praktiskt arbete... Anonyma Narkomaners program är ingen flum... det är mycket praktiskt och genomtänkt... använtbart på alla möjliga sätt i livet... men jag kan inte bara sitta ner och vänta på att mirakel ska ske... jag måste göra det praktiska arbetet... gå på mina möte... snacka med min sponsor... service... och SKRIVA i mina steg... för NA:s program är ett handlingsprogram.

Kommentera inlägget här :