Svettig...

... efter en springrunda i skogen.

Lördagen är den dagen då jag bestämt mig för att springa så fort jag kan... min "tävlingsdag"... och jag kubbade för allt vad tygen höll idag... och det är lite "besvärliga" förhållande... mitt springspår är egentligen lite bättre anpassat för skidåkning just nu... som tur är så jagas det vildsvin i skogen där jag bor... vilket innebär att en jägare har lyckats köra sin bil genom snötäcket där jag springer (en gång)... så jag har ett mycket smalt och väldigt halt bilspår att springa i...


... när jag likt en gasell flyter fram genom vinterskogen... det är som poesi *L*.

Nä det är inte riktigt sant... mer likt en flodhäst stapplade jag in genom dörren efter min runda idag... ännu en "nära döden" upplevelse... helt slut... genomsvettig sjönk jag ihop som en hög på trappan... och jag ser denna rundan som en seger för den mentala biten i springeriet... jag tackar yogan för den träningen... yoga är använtbart på väldigt många områden i mitt liv...

... precis som mitt stegarbete...

Kommentarer :

#1: cecilia

h ihiii.. kan ju se dej i mina tankar.. mm du gör det bra vännen som håller i springeriet.. själv har jag halkat av det.. i för sej är de ju såå j-vla kallt så det är ju inte såå konstigt att jag lagt de på hyllan.. stor stjärna i kanten.. glöm inte bort att berömma dej själv.. ((( kram )))

skriven
#2: Bekele

Peter är bättre på att berömma sig själv än att springa.... ;)

skriven
#3: peter

Jag ska göra mitt bästa för att balansera upp mitt springeri och mitt berömmande av mig själv... men det ÄR viktigt att berömma sig själv...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :