Båstadsbratsen...

... vill inte kalla sig själva för brats längre.

Nä precis som en städare blev lokalvårdare för att sen förvandlas till någon form av tekniker (jag kommer inte riktigt ihåg vad titeln på en städare är i dagsläget) och en snickare blev byggnadsträtekniker så vill inte längre bratsen vara... brats... så nu har samma människor förvandlats till... livsnjutare.


Livsnjutare tävlar om att kunna festa upp mest stålar och spilla champagne på varandra.

Jag läser vidare i blaskan om att dessa "livnjutare" är uteslutande killar... tjejerna får nämligen inte betala utan ska ägna sig åt att se snygga ut så att de kan bli upptäckta av dessa "livsnjutare" som bjuder dem på sprit och presenter... det står ingenting i blaskan om vad dessa presenter består av... en vild mycket personlig gissning är att en av dessa presenter kan vara klamydia eller någon annan könssjukdom.

Ni kanske tycker att jag är väldigt dömmande i min blogg idag... och visst det kan jag väl hålla med om... men egentligen så tycker jag att det är rätt tragiskt när det tävlas om vem som har mest stålar att festa med... att det är "status" att göra sitt bästa för att bli alkolist i en Ralph Laurens tröja... att killar som inte har råd med detta tar lån via SMS för att imponera på tjejerna gör inte saken bättre.

Jag har också bytt namn... från "bara" narkoman... till nykter narkoman.

Kommentarer :

#1: Eva T



Hej min Vän !



Jag är benägen att säga emot dig efter att ha läst en bra debattartikel i söndagens KVP.

Den gick kort och gott ut på att tennisstekarna (dvs de gamla "bratsen" ) är bra för folkhälsan.

Skatteintäkterna är bra för BNP och spruten är bra för folkhälsan, det sprutas ut "mer" än det dricks.

Kolla bara på var det är lönsamt att hålla "hov"

Hultfredsfestivalen läggs ner, inte längre lönsam och har inte varit på flera år och i Båstad flödar champangepengarna in i kassan.......

Så kan man också se på det hela..........Kram

skriven
#2: peter

det jag vill säga är att det inte är någon skillnad på folk och fä... jag har ju själv i alldeles för många år varit vad jag kallade för livsnjutare... d.v.s. aktiv narkoman och alkolist... en beroende som försökte fylla mitt tomrum med någonting utanför mig själv... och är det inte precis samma som dessa livsnjutare gör... priset vi riskerar att få betala är fängelse, instution eller död... fattig eller rik spelar ingen roll... och jag tror att det är en hel del av dessa livsnjutare som ligger en smula risigt till... sen vem som tjänar på det är en helt annan sak... det är ju bara pengar...

kram

peter

skriven
#3: Bekele

Så länge de sprutar skumpan så lär de inte bli alkoholister...

Det finns många som kan festa och röja under några år utan att utveckla beroende.

Är det din svenska avundsjuka som skriver? ;)

skriven
#4: peter

Nej det är inte den svenska avundsjukan som skriver... jag tycker bara att hela grejen är lite skev mer ur ett mänskligt perspektiv...



... ett slags översitteri och utanförskap som jag reagerar på.



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :