Biltvätt...

... har aldrig riktigt varit min pryl.

Min förra bil tvättade jag en gång första veckan efter att jag hade köpt den... det var första och enda gången som jag tvättade den bilen... jag levde lite efter devisen "när askfatet är fulls så byter man bil"... och eftersom jag inte fimpade mina cigg i askfatet så hade jag ju denna bil i några år... jag bestämde mig direkt när jag köpte min förra bilen att jag inte skulle röka i den... vilket jag redan på premiärturen förhandlade bort mot ett "jag ska inte fimpa i askfatet iallafall"... snacka om förnekelse när man tror att en bil är rökfri bara jag vevar ner rutan och blåser ut röken där samtidigt som jag slängde ut fimparna i naturen... det problemet har jag löst idag... eftersom en rökfri rökare helt enkelt inte har några sådana problem.

För övrigt så har jag redan hunnit med att tvätta min bil två gånger... "denna gången ska det bli annorlunda"... och för att få det gjort så har jag hittat en billig biltvättarfirma i stan där man tvättar min bil för en 100-lapp.


Sent ska syndaren vakna och lära sig att en bil håller längre om man sköter den... tror jag.

Min sponsor har lärt mig att det visst spelar roll hur bilen man kör till föreläsningar och i alla möjliga samanhang ser ut... att människor bildar sig en uppfattning om den enskilda individen genom att studera utsidan av densamme... jag måste tyvärr erkänna att jag blir bemött på ett mer respektfullt sätt nu när jag har fixat mina tänder och har klätt upp mig på ett "hyfsat" sätt... lite mer av "hel och ren"... nu har jag höjt ribban ytterliggare genom att ha en rentvättat ickerostig vaaaaanlig bil...

... jag måste (tyvärr här också) inse att dessa förändringar ger mig fler jobb... för en kille med tänder i käften... rena och hela kläder... och som pricken över i:et en ren och fin bil... anses som en aning mer seriös än en tandlös luffare i rostig bil... så visst... utsidan spelar roll... så jag har då äntligen bestämt mig för att göra det enkelt...  

... att gilla läget och glida omkring i min nytvättade bil.

Kommentera inlägget här :