Det är jobbigt...

... att jobba på stranden.

Jag känner det nu när jag är hemma... hur mycket det tar på mig att vistas utomhus i solen hela dagarna... helt underbart och det ger mer energi än det tar... men jag är trött, sliten och känner mig lite... gammal.

Det kan ju tyckas att ligga på stranden är samma sak som att lata sig... vilket det ju faktiskt också ser ut som... men det är fel... att vara utomhus hela dagarna är fantastiskt... och får mig att sova som en klubbad säl på nätterna... för jag är fan riktigt trött när jag kommer hem från stranden... solen och havet både ger och tar...


... i havet hittade jag för övrigt botemedlet mot min flint... snyggt va?.

Har lite "borden" som jag borde göra... typ klippa gräset och sånt... men fan... nä... jag tänker njuta av söndagen genom att göra absolut ingenting... eller föresten... nu ljög jag lite grann... jag ska skriva en rad i mitt stegarbete... gå på ett möte... för min sjukdom tar aldrig semester... mitt tillfrisknande är grunden som mitt liv vilar på... det får jag aldrig glömma... för utan min drogfrihet så blir mina problem betydligt större än en oklippt gräsmatta...

Kommentera inlägget här :