Hobbybad...

... är inte min starka sida.

Det känns faktiskt lite konstigt att åka till stranden och bada när jag är ledig... på flera sätt... borta är strukturen vi har när vi jobbar som proffsbadare... och jag kan bli en smula rastlös när jag inte har en bestämd tid som jag ska anpassa mig till... så igår när det var värsta värmeböljan låg jag och slappade framför TV:n i flera timmar mitt på dagen... och inte fick jag något dåligt samvete för det... nä tvärtom... det var skitskönt att ligga inne i skuggan och se en film från 60-talet.

Idag så funderar jag på att åka och ta ett dopp på Tylösand... på min lediga tid... men jag är inte där än så osvuret är bäst eftersom jag kan springa på någonting annat som ändrar mina planer... den enda självklara plan som jag har idag är VM-finalen i fotboll... Spanien - Holland... det ser jag fram emot... innan dess så är det blankt... inga måste... ingenting... så visst... kanske blir det ett hobbybad... trots att jag är ledig.


Idag är det kanske sista chansen att få njuta lite av Vuvuzelans sköna toner.

Kommentera inlägget här :