Regn och blåst...

... när jag tittar ut genom mitt köksfönster.

Det var länge sedan vi hade detta väder inför en beachdag... intressant... det kom några droppar regn igår på eftermiddagen och då passade vi på att knalla upp på Tylösands stora hotell och kolla in en häftig fotoutställning som de visar där hela sommaren... just nu i skrivande stund har jag glömt bort vad snubben som tagit fotona heter... men det var en shysst utställning... massor av plåtar på kändisar från förr... Jimi Hendrix, The Doors, Janis Jopplin och många, många fler... en resa i tiden och väldigt fina personliga foto...


... så jag kan rekomendera er ett besök på Tylösands hotell och deras fina fotoutställning.

Det kan bli årets första paraplyyoga idag... en dröm jag har burit på sedan konventet i Gullbranna... att sitta stilla under ett paraply i regnet vid havet och meditera... jag har aldrig kört ett sådant pass... eller upplevt heller för den delen... men eftersom vi kör ett projekt där vi åker till stranden alla dagar oavsett väder så är det ju helt på sin plats att köra allvädersyoga också... det är flippat att vara ute i alla väder och anpassa sig efter naturens nycker... det får mig att inse att världen verkligen inte snurrar runt mig... att livet är betydligt större än så.


Alla dagar i alla väder ger mig en upplevelse lite över det vanliga... på många sätt.

Kommentera inlägget här :