Har ni träffat dem...

... alla de där som vill prata med just dig på stan?

Ni vet... Greenpeace... Naturskyddsföreningen... för att inte tala om telefonoperatörer och alla dessa marknadsundersökningssnubbar... som söker ögonkontakt med dig... fångar din uppmärksamhet och så står du där... ler besvärat och försöker slingra dig därifrån... vilket är helt omöjligt utan att vara direkt otrevlig.

Jag får syn på dem på långt håll... gör mitt bästa för att undvika ögonkontakt... och tar sats för att springa förbi... lik förbannat så får de tag på dig... och jag förbannar alla de som gett mig en uppfostran att bemöta främligar med en trevlig attityd... detta är ett av de tillfällena där jag på fullt allvar skulle vilja kunna vara direkt otrevlig... det enda de för det mesta vill komma åt är ju för fan mina pengar... och de vill få mig att tro att jag längtar efter att ge dem allt jag äger och har... nä, tacka vet jag...


... "vanliga" tiggare som "bara" sitter och ser proffsigt eländiga ut... det känns fan ärligare.

Kommentera inlägget här :