Flyger vidare...

... till Stockholm tidigt i morgon bitti.

Ska föreläsa på tullskolan i Norrtälje och det ser jag fram emot... jag tror fan att jag träffat de flesta tullare i detta landet snart... helt hundra alla de som utbildats de senaste 7-8 åren... och det är inte utan att en och annan av mina polare har höjt på ögonbrynen när tullare glatt har kunnat vinka till mig när jag passerat tullen... så var det minsann inte förr i tiden *L*... nä då var det ofta lite jobbigt att passera tullen... även de gånger jag inte smugglade in något olagligt över gränsen faktiskt...

... och så var det ju med de flesta möten med någon form av myndighet... jag hade alltid en känsla av att de var ute efter mig... eller att jag hade något att dölja... vilket väl i.o.f.s. oftast var fallet.

Idag har jag rent mjöl i påsen... jag har inget att dölja... behöver inte längre vara på min vakt... och det är himla skönt att kunna slappna av... kunna titta folk i ögonen... och känna mig som en respekterad medborgare i samhället.


Det är skönt att ha "rent mjöl" i påsen och kunna slappna av i alla möjliga situationer.

Jag ser verkligen fram emot att träffa mina goda vänner på tullskolan imorgon... jag känner mig alltid varmt välkommen och har under årens lopp haft det stora nöjet att få lära känna varma och fina människor som har en stor plats i mitt hjärta...

... tänka sig... det är tullen jag pratar om... ja herregud... vem kunde tro det för x antal år sedan?

Kommentarer :

#1: Blivande Tullinspektör

Peter, tack för att du kom och föreläste hos oss på tullskolan! Att som du, våga vara så personlig och berätta om ditt liv berörda många av oss! Ta väl hand om dig!

skriven
#2: peter

Tack för att du och dina vänner lyssnar på mig med ett öppet sinnelag... det betyder mycket för mig ska du veta... och visst ska jag ta väl hand om mig... nu direkt med en löparrunda i min skog L.



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :