Jag vill...

... en jävla massa prylar.

Som t.ex. att få föreläsa på Drogfocus 2010... och jag vill göra det av en anledning.
Jag tror nämligen på fullaste allvar att jag skulle ha någonting att tillföra den mässan... ett perspektiv som jag saknade på förra årets mässa... det mänskliga perspektivet.

Visst var det intressant att ta del av forskningen och alla professorers kunskaper... en nog så viktig del i att förklara varför det blir som det blir... men det har gått åt många möss för att förklara något som jag redan visste... nämligen att droger funkar... att vi inte knarkar för att vi är dumma i huvudet... men lösningen för möss är inte samma som för oss människor... möss kanske behöver mössiga lösningar... medans vi människor trots allt nog behöver mänskliga lösningar... för vi är mer än kött och blod... och signalsubstanser...


...vi pratar faktiskt om människor... förvisso i nöd... men det är också mänskligt.

Det vill jag berätta på Drogfocus 2010... att det finns en lösning som visserligen bara funkar på människor... men va fan... man kan ju inte få allt... det finns säkert en lösning för mössen också... så fortsätt för tusan att forska...


...det finns nog många möss som lider.

Kommentera inlägget här :