Fast...

... i leran.

Detta året har jag varit in-snöad, in-töad och nu när snön försvunnit även in-lerad... för när jag skulle dra iväg till stan för att handla körde jag fast med min bil i leran... och eftersom jag hade valt att ta på mig mina positiva glasögon så lät jag inte det faktum att jag varken kom fram eller tilbaka störa mitt goda humör... jag använde mig av en av mina livlinor... jag ringde en vän... i detta fallet leffe.

Han kom efter en kvart och så kunde vi dra loss min bil så att jag kunde fortsätta min färd till stan... så nu sitter jag här hemma och väntar på att käket ska bli klart... för jag har handlat en massa godsaker... laddat upp med skitbra filmer... så nu ska jag och min dotter ha en riktig mysig kväll i brännebassalt... för som han sa ryssen...


... "varför sitta fast i lera och sörja när man kan gå på hal is och ha det glatt".

Kommentera inlägget här :