Discobruden...

... har skrivit en jävligt bra bok.

Another Chance (Hope and Health for the Alcoholic Family) heter boken... och det är en av de bästa böckerna jag har läst om beroendesjukdomen... grejen är kanske bara att när jag och mina kolleger som också pluggar för att bli addiktologer snackar om "discobruden" så kanske en och annan höjer lite på ögonbrynen... och tycker att det låter lite oseriöst... "discobruden" är ju inte hennes egentliga namn... nä det är nog bara vi som kallar henne för det... bara för att vi tycker att hon påminner till utseendet om en typisk 70-tals discobrud...


... för discobruden har ju ett namn och heter egentligen Sharon Wegscheider Cruse ...

...
men när jag försöker mig på att säga det namnet högt... eller ännu värre komma ihåg det... ja då får det nog fan bli "discobruden" i fortsättningen också... jag tar risken att bli bedömd som oseriös... men va fan... det viktiga är ju inte vad hon heter... nä det mest flippade av allt är att en "discobrud" kan skriva en så klok bok som hon gjort... och det konstaterar jag samtidigt som jag inte kan låta bli att undra om hon är en jävel på att dansa... också.

Kommentarer :

#1: Mia

Bra tips, skall se om jag hittar den.. men kruxet är att med även mitt kassa minne... så kommer jag väl att fråga efter en bok som heter Discobruden i bokaffären hehe

Igår var jag på mitt 2.a anhörigmöte :-)



må gott kram mia

skriven
#2: Anonym

Woow... du är en klippa... fan vad häftigt att du går på mötena... nu blev jag glad L...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Mia

Tack min vän :-) känns jättebra, och jag är så tacksam du puffade på mig :-)

Lite mer andligt denna gång, men det tar jag... jag som är mer praktisk...vill ha mer raka svar...får väl lära mig att koppla av och susa runt i universum lite mera haha säkert nyttigt för mig :-)) man blir aldrig för gammal att förändras lite och lära sig nytt :-)

kram mia

skriven
#4: peter

Du är en modig tjej...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :