Iskallt med kupévärmare...

... ända in i benet på mig.

Jag köpte mig en kupévärmare igår... och i min fantasi så såg jag mig kliva in i bilen i skjortärmarna noncalant slängandes min jacka i passagerarsätet... varmt och skönt... så där en 22 grader eller något.

Tji fick jag... antingen är min kupévärmare sönder eller så fattar jag inte riktigt hur man gör... för inte fan kunde jag sitta i skjortärmarna och köra till stan... nä tvärtom fingrarna höll på att frysa fast i ratten och jag frös ända in i benet... jag tänkte ge den en chans till innan jag återgår till mitt vanliga sätt att få en varm bil... och det är ju nästan så att jag inte vågar skriva om hur jag brukar göra här... det är inget direkt miljövänligt allternativ... och hade nog inte funkat så bra inne i stan... för jag gör det enkelt... startar helt enkelt bilen en halvtimme innan jag ska ge mig iväg till jobbet... och så får min bil stå där och bli varm med motorn igång... jag kan tänka mig att en och annan miljökämpe har vissa invändningar emot detta.


Jag får ju för mig att en kupévärmare är mer miljövänligt... och... att den värmer upp bilen.

Kommentarer :

#1: Mia

hoppas du har fått löst det... själv tycker jag det är rätt gott med garage hehe

kram mia

skriven
#2: peter

Jag ger den en chans till... är det inte varmt i bilen när jag vaknar imorgon bitti så startar jag bilen L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :