Rattfylla...

... var min vardag för några år sedan.

Jag var i stort sett alltid drogad när jag körde bil... var jag inte full så var jag påtänd... eller i "bästa" fall bakfull... och givetvis helt och hållet livsfarlig för mina medtrafikanter och de som satt i min bil... helt hänsynslöst och ingen som jag är vidare stolt över som ni säkert förstår.

Att jag åkte fast för rattfylla och rattonykterhet några gånger spelade ingen som helst roll... jag fortsatte att köra bil i drogat tillstånd ändå... om och om igen... och det är först nu när jag är drogfri som jag fattar att det inte "bara" var när jag druckit massor av sprit som jag var rattfull... och att det inte var okej att peta i sig amfetamin bara för att det skulle köras långa sträckor... eller att det var bara i min egen lilla värd som brass var någonting som fick mig att köra försiktigt... jag skäms när jag tänker på det.

Det händer ganska ofta att jag läser i blaskan om att någon känd artist "råkar" åka dit för rattfylla... han/hon har ofta haft lite "otur" och i bästa fall så kanske människan i fråga erkänner att han/hon möjligtvis dricker lite för mycket... att det har varit lite stressigt den sista tiden efter den senaste skillsmässan eller vad det nu kan vara för något...

... och jag tänker på mig själv... hur jag i stort sett alltid körde bil med någon form av drog i min kropp... och ändå inte hade en blekaste aning om att jag både var narkoman och alkolist... jag trodde ju också att jag "bara" hade lite otur... och blev väldigt orättvist behandlad av grannarna, tjejerna, poliserna och de flesta andra runt omkring mig...

... ja jävlar... vilken tur att jag slipper de problemen idag.


Ibland så undrar jag hur många som kör omkring på våra vägar utan att förstå sitt problem.

Kommentarer :

#1: Birgitta

"Utan att förstå sitt problem" vet jag inte men...

Varje timme dygnet runt kör ca 525 onyktra/drogade.

Detta blir 4.6 miljoner per år....

125 stycken dör, över 1000 skadade och sen har man allt lidande hos anhöriga/närstående som ej är mätbart.... ( Vägverket 2008 )

12 november i år kontrollerades 1850 förare varav

resultatet blev 7 rattfulla samt 1 rattonykterhet.



Detta "endast statistik " och säger ingenting om personen som suttit bakom ratten...men jag tror de flesta naturligtvis är medvetna men skiter i det...som man skiter i det mesta när man mår dåligt.



Så glad för din skull Peter att du mår bra idag....

skriven
#2: peter

Det är en jävla massa människor som kör omkring i livsfarliga tunga och jävligt hårda bilar... och det är ingen annat än helt sinnesjukt...



... jag skulle inte vilja mött mig själv på vägarna på den tiden då jag missbrukade... och jag är också himla glad över att slippa köra omkríng och riskera livet på mina medmänniskor...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Mia

En till som är glad för din skull ;-))

kram mia

skriven
#4: peter

Och jag är glad för att ni är glada för min skull L...



(((kram)))

peter

skriven
#5: Mia

Hahaha .... det skall du va ;-))

kram mia

skriven

Kommentera inlägget här :