På väg...

...till ett regionsmöte i Stockholm.

Idag så åker vi till Stockholm för att vara med på morgondagens regionsmöte... jag har ju blivit vald till vice-RKM (regionskommtémedlem tror jag att förkortningen står för) och ska repensentera vårt distrikt (NISNA) i regionen... intressant, spännande och skitskoj... tror jag.

I vilket fall som helst så innebär det ytterliggare några nätter hemifrån... min polare har bokat in oss för två nätter på ett hotell i huvudstaden... och någonstans så är jag attraherad av att vara på resande fot... jag har betydligt lättare för att befinna mig här och nu när jag är på väg någonstans... så jag kan mycket väl köpa begreppet att det är resan som är målet... för det är då jag aktiverar mina sinnen som mest... ser mig omkring... känner dofter... provar nya smaker... och känner hur vinden smeker min kind... och lyssnar intresserat på alla ljuden... och resultatet låter naturligtvis inte vänta på sig... omedelbums befinner jag mig här och nu.

Visst är det skönt att sova i min egen säng... och visst är jag tacksam för att jag har ett eget hem... och jag älskar att komma hem efter en resa... men ändå... jag får ett inre lugn av att befinna mig på väg någonstans... konstigt nog så är det just då som jag kan stanna upp i mig själv.



Jag tycker om att vara på väg någonstans... både på min insida och min utsida.

Kommentarer :

#1: Mia

När en kvinna sträcker ut vänster hand genom bilfönstret kan det betyda två saker: antingen torkar hon nagellacket eller också tänker hon svänga till höger. hehe...

Kör försiktigt.. ;-))

Kram Mia

skriven
#2: Mia

Om ni hinner få lite fritid... inte Zlatan... men "The Beast" är i stan såg jag ;-))

Kram Mia

http://rumbleofthekings.com.loopiadns.com/

skriven
#3: peter

Nä vi fick ingen fritid... men å andra sidan såg vi ingen som torkade naglarna heller... det var kanske för kallt?



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :