Sinnesro...

... är ett härligt tillstånd tycker jag.

Jag känner sinnesro lite då och då... faktiskt... ofta som ett resultat av att jag gjort saker som jag kanske inte riktigt hade lust att göra... ni vet det där prylarna som man gärna skjuter upp för att göra sen... imorgon... för att man ska bara fixa med något annat väldigt viktigt först... typ mulle eller nåt.

Men de gånger då jag får tummarna ur och får gjort mina "måsten" så är känslan av befrielse i det närmaste total... jag vill nog kalla det för en form av sinnesro att bli befriad från stress.

En annan gång när jag kan uppleva ett inre lugn är efter ett yoga-pass... så jag har stora förhoppningar på att jag kommer att få känna sinnesro ungefär ganska exakt kl.12.55 idag... för då kommer jag att ligga på ett golv på gymmet efter ett stenhårt, brutalt och fysiskt ansträngade yoga-pass... för onsdagar är det Uffe som håller i passet... och när han håller i det så blir jag svett... varje gång... och precis som vanligt så har jag inte ett endaste dugg lust att anstränga mig fysiskt (det vill jag ju aldrig)... men eftersom jag vet hur bra jag mår efteråt så kommer jag att trotsa denna känslan och befinna mig på rätt ställe på rätt tid för att få uppleva sinnesro när jag knallar från gymmet om några timmar.


Det är fan häftigt att kunna planera in en stund av sinnesro att njuta av idag.

Kommentarer :

#1: Mia

Låter gott.. om en svettigt ;-)

själv har jag bara jobb, jobb nu.. men nätterna går snabbt när det finns att göra :-))

kram mia

skriven
#2: peter

Yoga är en riktigt höjdare...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Hulda

Du skriver fantastiskt bra. Inlägget om "positiva linser" landade precis rätt, rakt i hjärtat :-) Kännt samma känsla,,, men inte lyckats uttrycka den i ord, du gjorde det åt mig så...TACK!!! Fortsätter läsa din blogg Peter :-))))

skriven
#4: peter

Tack... vad skoj att höra att du gillar min blogg.



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :