Vinterlandet...

... bor hemma hos mig.

När jag kom in till stan (Halmstad) nu i morse så insåg jag att det är hemma hos mig det är riktig vinter just nu... för i Halmstad var det ju bara pyttelite snö... här behövde man minsann inte skotta sig fram till bilen för att komma till jobbet... nä jag hade inte ens behövt ta på de fodrade vinterstövlarna som nu gör att jag ser ut som en bonde i stan... vilket jag ju i.o.f.s. är... eftersom jag ju bor på landet.


Jag VET att jag inte är annorlunda... men ibland så känns det faktiskt så ändå.

Fattar inte varför jag som en 53-årig mogen man fortfarande kan tycka att ett par rejäla och fodrade vinterstövlar ser löjliga ut... snacka om att barndommens bojor har en tendens att haka sig fast på mig... för inte fan behöver jag göra mig till för att se cool ut längre... nä nuförtiden  borde det ju fan räcka med att jag vet att jag är en cool kille... trots mina jävligt fula vinterstövlar.

Kommentarer :

#1: Bekele

Kan bara hålla med.. De såg för jävliga ut!

skriven
#2: Birgitta

Behöver ett gott skratt....dela med dig av dina stövlar...ett foto vore på sin plats....



Vart ju nyfiken.....

skriven
#3: peter

Vet inte om jag vågar ta ett foto på dem L... men jag är för en gångs skull helt överens med Bekale L...



... men jag är glad över att ha dem när jag klampar ut i snön här hemma...



(((kram)))

peter

skriven
#4: Birgitta

Var stövlarna så fula så att dom inte fastnade på bild....men du vet väl att "allt klär en skönhet" så du behöver inte vara orolig.....



Kram

skriven
#5: peter

De stövlarna är riktigt fula... varma och sköna L...



... och tack för den komplimangen... vi får se hur det blir med bilderna för just nu så har jag de vanliga gympadojorna på mig...



(((kram)))

peter

skriven
#6: Anonym

fy på dig, hade munnen full med te och du fick mig att skratta så det spruta ut över min laptop. Tack för en mycket givande blogg. Hoppas den håller så jag kan fortsätta läsa. Hälsn. Gabriella.

skriven
#7: peter

Tack för den komplimangen... hoppas att din laptopp höll L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :